Klanten aan het woord - Alja Zorg en Wonen
Klanten zijn de beste referenties voor uw bedrijf. Om u te helpen bij uw keuze hebben wij een enquete onder onze klanten gehouden. Dit geeft u een goede inzicht in hoe wij werken en wat anderen daar van vinden. Wilt u meer informatie? Neem dan een kijkje op onze website of neem contact met ons op via het contactformulier.
referentie, reference, referenties, reviews, klachten, aanbevelingen
16852
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16852,bridge-core-3.0.2,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-29.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.9.0,vc_responsive

klanten aan het woord

In November 2019 is Alja Zorg en Wonen gestart met een tevredenheidsonderzoek onder haar klanten.

 

Het eigen onderzoek viel uiteen in drie verschillende onderdelen. De vragenlijst is op papier gezet en verstuurd naar alle klanten. De begeleiders is gevraagd om de lijst bespreekbaar te maken, maar niet actief mee te helpen bij het invullen. Uiteindelijk kregen we een respons van bijna 30 procent.

think outside the box

Praktische zaken

  • U weet wie uw vaste begeleider is?
  • U weet hoe u uw vaste begeleider kunt bereiken?
  • U krijgt de ondersteuning zoals deze met u is afgesproken (frequentie, tijdstip, uren)?
  • Als de ondersteuning niet volgens afspraak verloopt wordt, informeert men u tijdig?
  • Wordt er dan met u gezocht naar een alternatief?
  • Als u incidenteel andere ondersteuning nodig heeft kan dat geregeld worden?
  • De afspraken sluiten aan bij uw situatie en wensen?

U beslist in overleg met uw begeleider welke hulp en ondersteuning u krijgt en dit ligt in het verlengde van uw ondersteuningsplan?

 

De score van de respondenten

Ja: 96,66 procent
N.v.t.: 3,33 procent
Nee: 0 procent

Competentie begeleider

• Uw begeleider is betrokken bij uw situatie en denkt zelf actief met u mee voor oplossingen en versterken uw mogelijkheden?
• Uw begeleider is betrouwbaar in het nakomen van afspraken?
• Uw begeleider is bekwaam in het omgaan met u en uw problemen. Hij/zij heeft kennis van de zaken die u bezighouden of hij/zij verdiept zich daar actief in?
• Uw begeleider is zich bewust van veranderde omstandigheden en houdt hier rekening mee?
• Uw begeleider is actief van betekenis bij het bereiken van uw doelen?

 

De score van de respondenten

Ja: 96,66 procent
N.v.t.: 3,33 procent
Nee: 0 procent

referentie klant
praktische zaken

Inhoudelijke zaken

• U weet aan welke doelen u werkt met uw begeleider?
• Er worden verschillende manieren aangeboden om met een ondersteuningsvraag om te gaan en het daarin aan u te kiezen wat bij u past?
• U wordt gestimuleerd om uw eigen vaardigheden te vergroten?
• U voelt zich vrij om met uw begeleider te bespreken als u iets anders wilt?
• Als u wilt, kunt u een naaste (familie of vriend) vragen mee te praten met uw begeleider?
• Er wordt door de begeleider aandacht gegeven en respectvol omgegaan met andere leden van het gezin?

Uw belangen worden door uw begeleider behartigd naar andere hulpverleners of andere betrokkenen?

 

De score van de respondenten

Ja: 90 procent
N.v.t.: 6,66 procent
Nee: 3,33 procent

Zo kort als het kan en zo lang als nodig is…
alja zorg en wonen

De directie dankt alle mensen die hebben meegewerkt aan het onderzoek. We zullen ernaar streven met alle ZZP’ers om deze score minimaal te handhaven maar daar waar het mogelijk is toch verbeteringen aan te brengen.

 

In 2022 zal er een tevredenheidsonderzoek worden gehouden onder ZZP’ers. We streven ernaar om ook de gemeenten waarin wij werken in de gelegenheid te stellen om hun tevredenheid of wensen kenbaar te maken.

REACTIES VAN ONZE KLANTEN

Heeft u interesse in onze diensten? Neem contact met ons op via het contactformulier.